golf

Vacatures op De Stroom

14-05-2019
Wil jij werken op een school waar je gezien en gehoord wordt, waar je echt welkom bent en waar je echt kunt bijdragen aan onderwijsvernieuwing?
Kijk snel naar onze vacatures voor schooljaar 2019-2020 en laat ons weten wat jouw ambitie is.
Vacature-informatie
  • Twee leerkrachten L10
  • Betrekkingsomvang tussen 0,4 en 1,0 (parttime en/of fulltime. Werkdagen in onderling overleg.
  • Werkzaamheden in unit onderbouw of in unit bovenbouw en ontwikkelingstaken onderwijs in het kader van project De Stroom.
Openbaar Kindcentrum De Stroom
Kleinschalig en innovatief, OKC De Stroom werkt samen met een partner in kinderopvang aan een betekenisvolle speel- en leeromgeving voor kinderen in de wijk Brouwhuis en omstreken voor kinderen van 2 tot 13 jaar. Vanuit een gevoel van geborgenheid dagen we kinderen uit om de wereld om hen heen te onderzoeken en te ontdekken. Leren = spelen en spelen = leren. We maken gebruik van het concept Jeelo dat staat voor geïntegreerd projectonderwijs met een sterke relatie met de maatschappij. Voor de instrumentele vaardigheden maken we gebruik van tablets en werken we in toenemende mate in leerlijnen.
We zijn een lerende en onderzoekende organisatie waar we vanuit verbinding samen leren en samen leven. In de wijze waarop wij onze organisatie hebben vormgegeven passen we de principes van het
Rijnlands denken toe. We werken in units waarin samen werken en samen ontwikkelen belangrijke principes zijn. We zien het als onze gezamenlijke opdracht om kinderen zich te laten ontwikkelen tot authentieke en evenwichtige tieners die met zelfvertrouwen de stap naar het voortgezet onderwijs kunnen maken.

Actuele ontwikkelingen:
 Van rapporten naar portfolio's.
 Naar een nieuw leerlingvolgsysteem → DIA-toetsen.
 Een nieuwe manier om ons onderwijs te evalueren die uitgaat van onze kernwaarden en visie op
onderwijs. M.a.w. monitoren en meten wat je echt belangrijk vindt.
 Gepersonaliseerd leren.

Hoe denken wij op OKC De Stroom over de rol van de leerkracht?
De leerkracht ziet en hoort de kinderen. Zij neemt hen serieus en luistert echt naar ze. Zij daagt uit,
stimuleert en begeleidt kinderen om hun eigen ideeën en creativiteit te ontwikkelen. Om te kunnen groeien heb je het vertrouwen van de leerkracht nodig. Dat spreken we dan ook uit naar kinderen.
We sluiten aan bij wat het kind wél kan. De leerkracht biedt je ruimte om te proberen. We zijn positief en geven complimenten. We spreken kinderen aan op hun eigen verantwoordelijkheid en leren kinderen te leren voor zichzelf. De leerkracht is er om kinderen daarbij te ondersteunen, te laten reflecteren en uit te dagen een volgende stap te nemen. De leerkracht creëert een rijke en veilige leeromgeving die gericht is op de zone van naaste ontwikkeling. De onderwijsleersituaties zijn afgestemd op de behoeften van de kinderen. De leerkracht biedt een
duidelijke structuur met heldere afspraken. Leerkrachten zijn een belangrijk rolmodel voor de kinderen.

Wij zoeken een collega die:
 In zowel onderbouw als bovenbouw inzetbaar is en ook wil zijn.
 Een sterke en onafhankelijke persoonlijkheid is, die lef heeft en de handen uit de mouwen wil steken. Jij kunt dus meteen actief en op een positief kritische manier deelnemen aan de ontwikkelingen in het kindcentrum.
 Flexibel is, gericht is op en excelleert in samenwerking met anderen.
 Nieuwsgierig is naar anders en nieuw en in staat is om eigen aannames los te laten en open staat
voor nieuwe ideeën.
 Goed kan reflecteren en een growth mindset heeft. Je weet wat je kunt en wat je nog wilt leren.
 Op verantwoorde wijze en vanuit eigen kracht onderwijs kan en durft te vernieuwen.
 Voldoende toegerust is met kennis, inzichten en vaardigheden op het gebied van de '21st Century Skills'.
 Oprecht geïnteresseerd is in wat ouders bezighoudt en hen als partners ziet.

Dus.....zoeken wij een collega die
 Denkt in kansen.
 Werkt met passie.
 Enthousiast wordt van projectonderwijs.
 Houdt van een lolletje.
 Kennis heeft van ICT.
 Meedoet met de borrel.
 Voelt dat dit een kans is…

Ouders aan het woord